Návody a Patche do hry
Jak se zbavit poletujících pampelišek v FS15
Návod jak upravit stroj aby lépe ušlapával silážní jámy
V xml stroje např. ZetorForterra.xml je potřeba najít tento příkaz. Pokud tam není, je potřeba ho tam dopsat.
<bunkerSiloCompacter compactingScale="3"/>
To číslo lze editovat a tím se určuje rychlost šlapání. Vyšší číslo šlape jámy rychleji.
<bunkerSiloCompacter compactingScale="6"/>
Pokud se jedná o přidaný mod do hry a má v souboru modDesc.xml tuto sekci
<vehicleTypes>, tak i tam je potřeba dopsat tu specializaci. Jinak to fungovat nebude.
Takto to potom bude vypadat.
<vehicleTypes>
<type name="Forterra10641" className="Vehicle" filename="$dataS/scripts/vehicles/Vehicle.lua">
<specialization name="motorized" />
<specialization name="steerable" />
<specialization name="honk" />
<specialization name="hirable" />
<specialization name="aiTractor" />
<specialization name="cylindered" />
<specialization name="mouseControlsVehicle" />
<specialization name="beleuchtung31" />
<specialization name="ESLimiter" />
<specialization name="Rainwipper" />
<specialization name="dynamicExhaustingSystem" />
<specialization name="AllradV4" />
<specialization name="Einblendung" />
<specialization name="extraWeights" />
<specialization name="indoorSound" />
<specialization name="bunkerSiloCompacter" />
<specialization name="Fenster" />
<specialization name="greenstar" />
<specialization name="moveAttacher" />
<specialization name="operatingHours" />
<specialization name="Odometer" />
<specialization name="interactiveControl" />
<specialization name="interactiveBackupCam" />
<specialization name="specialJoint" />
</type>
</vehicleTypes>
Takto to lze upravit u traktorů, kombajnů, řezaček,
nakladačů nebo nákladních aut.
Funguje to jak do hry FS13, tak i do hry FS15.
Návod na vypnutí aut ve hře FS15
Pečlivě si přečtěte návod co je vložen v souboru ke stažení a podle něj vše udělejte.
http://uloz.to/xkSD4zye/navod-na-vypnuti-aut-ve-hre-rar
Návod na přidání plodin do mapy
V balíčku je vše potřebné k přidání plodin do mapy.
Jsou tam textury, scripty i návod jak to udělat.
Je to do hry FS13
Obdobným způsobem se to dá použít i do FS15
http://uloz.to/xcH1SM4M/noveplodiny-rar
Návod jak upravit pluh aby oral oběma směry
Pluhy v FS15 jsou nastavené tak že pokud ho připojíme na předek traktoru , tak nám neorá. Vcelku jednoduchou úpravou lze toto vyrušit.
V xml pluhu si najdeme toto:
<workAreas>
<workArea startIndex="0>2|0|0|0|0|5" widthIndex="0>2|0|0|0|0|6" heightIndex="0>2|0|0|0|0|7" refNodeIndex="0" type="plough" />
</workAreas>
A změníme to aby to vypadalo takto:
<workAreas>
<workArea startIndex="0>2|0|0|0|0|5" widthIndex="0>2|0|0|0|0|6" heightIndex="0>2|0|0|0|0|7" refNodeIndex="0" type="plough" disableBackwards="false" />
</workAreas>
Čísla indexů můžou být jiná, toto je jen příklad, hlavně jde o to přidat tam tu funkci disableBackwards="false" aby to oralo oběma směry, jak dozadu tak i do předu.
Na fotkách je vidět že to funguje.
Giants Editor pro hru FS15
http://uloz.to/x92gfzV5/giants-editor-6-0-2-win32-exe
http://uloz.to/x4d34DxY/giants-editor-6-0-2-win64-exe
Návod na vypnutí kolejí u strojů ve hře FS15
V sekci <wheels> si najdi u každého kola toto:
hasTyreTracks="true"
a změn to na
hasTyreTracks="false"
Tím vypneš koleje u strojů.
Návod jak si upravit stroj na MF
Tyto úpravy se vždy dělají v souboru s přípomou .xml ( např: Claas770.xml )
Vyhledáme tento text
fruitTypes="wheat rape barley maize" ( toto je základní nastavení )
a doplníme si tam plodiny které potřebujeme. ( přidáme např. oat a žito rye )
ovesa následně tu bude vypadat takto
fruitTypes="wheat rape barley maize oat rye"
Mezi plodinamy musí být vždy mezera,
jinak to nebude fungovat !
A případně si můžeme přidat další plodiny.
oat rye sunflower rice pea soybean onion carrot lucerna mohn potato sugarBeet watermelon melon erbse karotte cabbage pepper radish pomdor borso betterave blumkohl maizev2 ruben cotton cukornad dung fertilizer gelbbo greenwheat gruenbo karotte karotten carrot luzerne manure nad napra rotkohl soy spinat weisskohl wirsingkohl dryGrass grass milch grapes
wheat_windrow barley_windrow grass_windrow dryGrass_windrow grass chaff forage silage oat_windrow rye_windrow
Návod jak vložit mody do hry
V dokumentech je složka Farming Simulátor a v té složce je složka mods. Mod který chceš vložíš do složky mods.
Mapy jsou taky mody, takže se dávají taky do složky mods. Stejně jako traktory, vlečky, atd.
Win XP: C:/Documents and Settings/xxxx/Dokumenty/My Games/FarmingSimulator201x
Win 7: C:/Users/xxxx/Documents/My Games/FarmingSimulator201x
xxxx- vaše jméno.
Mody musí být vloženy vždy v zipu!!!!!
Pokud by se tam dal soubor s příponou rar, tak hra ho nepřečte a bude v logu na to vypisovat chyby a mod ve hře stejně nebude.
Program na rozbalení souborů zip a rar
http://www.slunecnice.cz/sw/winrar/
Jak vložit log hry na uložto a do diskuze na něj dát link.
Jak vypnout v mapě hnilobu
Doporučuji k tomu přehledný program Notepad++ http://www.slunecnice.cz/sw/notepad/
Rozbalíme si zip požadované mapy. V rozbalené složce s mapou vyhledáme soubor map01.i3d (Vetšinou to bývá tento soubor ale může mít i jiný název)
Ten otevřeme v Notepad++. Stiskneme klávesy ctrl+F a objeví se nám vyhledávací okno. Do něj si zkopírujte tento název growthNumStates a dejte vyhledat.
Bude tam napsáno growthNumStates="8" a vy to změníte na growthNumStates="7" .
Toto je potřeba udělat u všech plodin co jsou v mapě kromě brambor. Brambory ani v origo mapě nehnijí.
Pokud je tam už napsáno growthNumStates="7" tak tu hnilobu už někdo dříve v mapě vypnul a už žádné změny neděláme.
Po úpravě uložíme změny a vyzkoušíme ve hře že jsme vše udělali správně. Že je vše v pořádku se dozvíme v logu hry, že nám nevypisuje žádnou chybu.
Tento návod lze použít na všechny mapy, i na origo mapu. Ale pokud to upravíš v origo mapě, tak při každém zapnutí hra bude vypisovat chybu. Lze toto upozornění odstranit ale je k tomu potřeba udělat několik úkonů.
Kdo bude mít zájem, tak mu návod jak na to sdělím přes email. https://fs2011-2013-mody.websnadno.cz/Kontakt.html
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jak vypnout jezdicí auta ve hře FS11 a FS13
Tento návod je vhodný pro majitele slabších PC.
Ve složce
Dokumenty/My Games/FarmingSimulator2013 je soubor gameSettings.xml
Ten si otevřeme v poznámkovém bloku ( doporučuji Notepad++) a vyhledáme tento řádek.
<traffic density="1" spawnInterval="1000" /> a změníme to na
<traffic density="0" spawnInterval="1000" />
Změnu uložíme a už se nám auta ve hře nebudou zobrazovat.
Tím si ušetříme zbytečné sekání hry.
Textový editor Notepad++
http://www.slunecnice.cz/sw/notepad/
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
LOG HRY - K čemu slouží
Log hry slouží ke kontrole jak samotné hry, tak hlavně ke kontrole přidaných modů a map jestli jsou bezchybné a nebudou hře a hlavně hráči spíše ubližovat než pomáhat. Log hry ja taková černá skřínka hry kde se zapisují veškeré operace co hra dělá. Jaké načítá mody, mapy ale hlavně jestli tam nejsou chyby.
Pokud tam jsou tyto hlášky lze to přehlídnou:
Warning: Missing l10n for button
Warning: 3D stereo sound files are not supported. Convert XXX to mono
Warning: Character 221 not found in texture font
Warning: to je jenom upozornění
ALE POKUD JE V LOGU ERROR, COŽ JE ZÁVAŽNÁ CHYBA, TAK SE TEN MOD MUSÍ OPRAVIT NEBO VYHODIT.
V LOGU HRY NEMÁ SMYSL NĚCO MAZAT! VŽDY PŘI KAŽDÉM ZAPNUTÍ HRY SE LOG AUTOMATICKY NAČÍTÁ ZNOVU. TAKŽE POKUD TAM NĚCO VYMAŽEŠ, VŽDY SE TO TAM OBJEVÍ ZNOVU. PROTO JE POTŘEBA VŽDY VYHODIT NEBO OPRAVIT PŘÍSLUŠNÝ MOD NA KTERÝ HRA VYPISUJE CHYBY.
STAČÍ MÍT VE HŘE 1 CHYBNÝ MOD A ROZSEKÁ TI CELOU HRU!!
KDE NAJÍT LOG HRY
Log hry je vždy pod složkami mods a Savegames.
Win XP: C:/Documents and Settings/xxxx/Dokumenty/My Games/FarmingSimulator201x
Win 7: C:/Users/xxxx/Documents/My Games/FarmingSimulator201x
xxxx- vaše jméno.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jak vidět log hry přímo ve hře
Než zapneš hru si otevřeš složku s hrou C:/Program Files/Farming Simulator 201x a je tam soubor game.xml. Ten otevřeš třeba v poz. bloku a úplně dole je tento řádek.
<controls>false</controls> , ty to přepíšeš na <controls>true</controls>
Uložíš a je to. Pak jak zapneš hru se tě to zeptá že se změnilo nastavení a dáš ok. No a ted už jen jak zapneš hru, dáš konzoli (to je klávesa mezi escape a tabulátorem, taková vlnovka) a jak to zmáčkneš vidíš log hry přímo ve hře. Tam budeš mít napsány veškeré věci co vypisuje hra jako když se díváš do logu přes poz. blok.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Programy potřebné k tvorbě nebo úpravám modů.
Textový editor
http://www.slunecnice.cz/sw/notepad/
Na úpravu textur
http://www.slunecnice.cz/sw/paint-net/
Souborový manažer
http://www.slunecnice.cz/sw/total-commander/
Program na rozbalení souborů zip a rar
http://www.slunecnice.cz/sw/winrar/
Další je GE. Giants editor 5.0.1
Giants Editor Nalezne každý ve složce s hrou. Většinou to je tady ve složce.
C:\Program Files\Farming Simulator 2013\sdk
Nebo je i novejší verze GE 5.0.3
http://uloz.to/xxybZvW4/giants-editor-5-0-3-win32-exe
LS 11
Giants Editor 4.1.7 Nalezne každý ve složce s hrou. Většinou to je tady ve složce
C:\Program Files\Farming Simulator 2011\sdk
nebo
C:\TopCD\Traktor 2\sdk
Před otevřením souboru i3d v GE je VŽDY NUTNÉ ZIP MAPY NEBO MODU ROZBALIT !!!!!!!
Otevřít zip neznamená ho rozbalit.
Program na rozbalení souborů zip a rar
http://www.slunecnice.cz/sw/winrar/
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Návod na Giants Editor
Je to sice na starší verzi GE ale základní funkce jsou pořád stejné.
http://www.ulozto.cz/xcUj7dk/tutorial-ge4-1-2-cz-v2-doc
Giants Editor 5.0.1 Nalezne každý ve složce s hrou. Většinou to je tady ve složce
C:\Program Files\Farming Simulator 2013\sdk
LS 11
Giants Editor 4.1.7 Nalezne každý ve složce s hrou. Většinou to je tady ve složce
C:\Program Files\Farming Simulator 2011\sdk
nebo
C:\TopCD\Traktor 2\sdk
Před otevřením souboru i3d v GE je VŽDY NUTNÉ ZIP MAPY NEBO MODU ROZBALIT !!!!!!!
Otevřít zip neznamená ho rozbalit.
Program na rozbalení souborů zip a rar
http://www.slunecnice.cz/sw/winrar/
Tady se můžete podívat na několik videí jak se stím pracuje.
http://www.youtube.com/results?search_query=giants+editor+5.0.1+tutorial&sm=1
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Návod jak si vytvořit PDA Mapu.
Návod je sice staršího data lae princip je stále stejný.
http://uloz.to/xaEUk7UV/jak-vytvorit-pda-k-mape-rar
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Start mapa LS13
Toto je mapa která je určená k editaci pro vaši potřebu. S ní si můžete vytvořit mapu podle svých představ.
http://uloz.to/xuwM9A8/startmapafs13-zip
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sample Mod Map LS13
Toto je originální mapa ze hry LS13 udělaná jako mod. Bud ji můžete hrát takovou jaká je nebo se dá taky použít k editaci.
Hniloba je v mapě vypnuta.
http://uloz.to/xst2NLQT/samplemodmap-zip
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Návod jak si vytvořit Sample mod Map do LS13
Ve složce s hrou C:/Program Files/Farming Simulator 2013 je složka sdk.
A v ní je tento soubor modMapSDK.zip.
Ten si zkopíruj a rozbal někde mimo a do složky map nakopíruj všechny soubory a složky ze složky C:/Program Files/Farming Simulator 2013/data/maps.
A máš originální mapu udělanou jako mod.
Pak si jen uprav text při načítání mapy, taky můžeš změnit název mapy a přidat si fotky které se zobrazují při načítání mapy.
Stejný postup je u mapy do hry FS15
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------